۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۶۱۲۵۴
حجت الاسلام اسکندری خبرداد؛

اعلام نتایج آزمون مشترک مراکز فقهی قم | نتایج آزمون طلاب دیگر شهرستان ها فردا اعلام می شود

مسؤول اجرایی آزمون مشترک مراکز فقهی از اعلام نتایج کارنامه های طلاب استان قم در این آزمون در سایت آزمون مشترک خبرداد و گفت: نتایج آزمون طلاب دیگر شهرستان ها فردا اعلام می شود.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

حجت الاسلام رضا اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به حضور بیش از 90 درصد ثبت نام کنندگان در آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی اظهار داشت: البته پاسخ نامه شهرستان ها امروز می رسد ولی می توانیم بگوییم بیش از 10 درصد در این امتحان غایب نبوده اند.

مسؤول اجرایی آزمون مشترک مراکز فقهی با بیان این که ما در این آزمون رد یا قبول را اعلام نمی کنیم، ابراز داشت: ما به مراکزی که طلاب انتخاب کرده اند اعلام خواهیم کرد که به عنوان مثال این طلبه از 40 سؤال فقهی 25 مورد درست، 10 مورد اشتباه و پنج مورد خالی زده است و همین طور در اصول و منطق و ادبیات عرب نیز این مسأله را اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: هر مدرسه یا مرکز فقهی برای خودش ضرایبی دارد یعنی شاید یک مرکز فقهی، فقه را ضریب دو و مرکزی دیگر ضریب سه یا چهار بداند و بر همین اساس طبق نتایج اعلام شده با داوطلبان تماس گرفته شده و از آنها برای حضور در مصاحبه شفاهی دعوت به عمل می آید.

حجت الاسلام اسکندری در مورد سؤالات فقه، اصول، منطق و ادبیات عرب در دفترچه آزمون نیز ابراز داشت: فقه و اصول بستگی به دفترچه ای داشته که افراد انتخاب کرده اند و بر همین اساس ما سه دفترچه داشتیم، ولی منطق فقط منطق مرحوم مظفر و سؤالات ادبیات نیز به صورت کلی مطرح شده بود.

وی ادامه داد: در فقه و اصول دفترچه نخست شرح لمعه و اصول مرحوم مظهر بود، دفترچه دوم شرح لمعه و الوسیط حضرت آیت الله سبحانی در نظر گرفته شده بود و سوم دروس تمهدیه و  الوسیط بود که مورد آخر ویژه طلاب سفیران هدایت قرار داده شده بود.

مسؤول اجرایی آزمون مشترک مراکز فقهی از اعلام کارنامه طلبه های شهر قم در سایت آزمون مشترک خبرداد و عنوان داشت: پاسخ نامه بقیه شهرها نیز امروز به دست ما می رسد که سعی می کنیم حداکثر تا فردا همه نتایج در سایت اعلام شود و با اعلام این نتایج خود طلبه ها حدودا می توانند قبولی یا ردی خود را تشخیص بدهند ولی همانطور که گفته شد این مسأله مربوط به خود مراکز و مدارس فقهی است./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات